Senaste inläggen
Popular Posts
Några tips för kontorsstädning och dess checklista
Vilka egenskaper har en städare vid kontorsstädning i Stockholm?
Saker att tänka på vid flyttstädning
Hur håller du din arbetsplats ren under det nya Coronavirus?
Den snabba ökningen av koronavirusfall har drabbat hela världen och företagare och anställda är mer oroade över hur man vidtar förebyggande åtgärder för att stoppa spridningen av virus på arbetsplatsen. I grund och botten är det nya koronaviruset en allvarlig andningssjukdom som sprider sig genom hosta eller nysningar, vidrör föremål och ytor med förorenade händer och vidrör ditt ansikte och näsa efter att ha berört förorenade föremål.
Att hålla arbetsplatsen ren och desinficerad kan förhindra spridning av smittsamma sjukdomar. För att begränsa exponeringen för coronaviruspandemin, allmänt känd som COVID-19, måste du följa de viktiga stegen som kan hjälpa till att förhindra spridning av influensa, hosta och andra skadliga virus.
Hyra ett professionellt städföretag:
Först och främst måste du skaffa dig tjänster från ett professionellt städföretag som kan tillhandahålla specialiserade kontorsstädning tjänster för att utrota alla bakterier och bakterier. Ett bra städföretag har moderna förnödenheter och utrustning för att ta bort allt damm, dyster, mögel och patogener. Dessutom använder välrenommerade städtjänster också EPA-godkända desinfektionsmedel för att döda viruset.
Kunniga och välutbildade rengöringsmedel är skickliga på att rengöra varje hörn och gäng på din arbetsplats. De använder de senaste metoderna och teknikerna för att göra ditt kontor orört, välstädat och patogentfritt.
Tvätta händerna ofta:
Det rekommenderas att betona handhygien, särskilt under influensasäsongen. Eftersom denna globala pandemi sprider sig genom att röra föremålen med förorenade händer, är det viktigt att tvätta händerna ofta. Att hålla händerna renade är ett av de viktigaste stegen för att förhindra spridning av virus. Det rekommenderas starkt av läkare att tvätta händerna med tvål och vatten i minst 20 sekunder. HR-personal kan skriva ut och lägga ut faktablad som hjälper dig att påminna de anställda när de ska tvätta händerna. Detta faktablad måste innehålla följande viktiga punkter:
- Efter toaletten
- Före och efter matlagning
- Innan du äter måltider
- Efter hosta eller nysningar
- Efter beröring av husdjur eller andra djur
- Efter beröring av föremål och ytor
- Efter att ha tagit hand om någon som är sjuk
- Efter att ha kastat skräp
Det rekommenderas att anställda använder alkoholbaserade handdesinfektionsmedel. Arbetande personal kan hålla handdesinfektionsmedel i sina väskor så att de kan använda dem utomhus när vatten och tvål inte finns tillgängligt. Om handdesinfektionsmedel inte är tillgängligt på grund av brist på marknaden, använd dock vatten och tvål.
Alkoholbaserat desinfektionsmedel innehåller vanligtvis 60-95 procent alkohol, men att tvätta händerna med tvål och vatten är att föredra, särskilt om händerna är synligt smutsiga.
Arbetsgivare bör tillhandahålla tvål- och alkoholbaserade desinfektionsmedel på arbetsplatsen och se till att tillräckliga leveranser upprätthålls. Att placera handdesinfektionsmedel på flera platser kommer att uppmuntra personalen att upprätthålla handhygien. Dessutom måste organisationer tillhandahålla mjukpapper och beröringsfria soptunnor.
Öva hosta och nysa etikett:
Så frågan uppstår hur detta dödliga virus sprider sig? Normalt testades människor positiva för COVID-19 genom andningssekret, t.ex. medan du hostar och nysar. Inte bara detta, det finns mycket mer att veta om svårighetsgraden, överförbarheten och andra faktorer som är förknippade med denna globala pandemi. Droppar av hosta, nysningar och blod på ytorna kan förorena din arbetsplats och som ett resultat sprida smittsamma sjukdomar inklusive COVID-19.
Ny forskning visade att det senaste utbrottet av nytt koronavirus har spridit sig genom nära kontakt med smittade människor. Den bästa tiden att träna goda hygienvanor är när du känner dig sjuk, särskilt under nysningar och hosta.
För att hjälpa till att begränsa spridningen av virus är det lämpligt att:
- Hosta och nys inte i händerna.
- Täck över mun och näsa med mjukpapper medan du hostar och nysar.
- Efter att ha använt vävnaden ska du kasta det i papperskorgen.
- Använd skyddsmask på arbetsplatsen.
Håll din arbetsyta ren och bakteriefri:
HR-avdelningen bör vara medveten om alla anställda i organisationen att regelbundet rengöra alla föremål och ytor som ofta berörs, såsom smartphones, nycklar, möss, tangentbord, hörlurar, fjärrkontroller, skrivbord, dörrhandtag och bänkskivor.
Undersökningen visade också att koronavirus-bakterier är lättast att döda om lämpliga desinfektionsmedel används. EPA har uppgett att nya viruspatogener är mindre vanliga och mindre förutsägbara än etablerade patogener, så få EPA-registrerade desinfektionsmedelsprodukter märker användning mot dem. Men pålitliga produkter har kanske inte en etikettgaranti för att utrota koronavirus-bakterier.
EPA-godkända desinfektionsmedel bör användas för att rengöra skrivbord, dörrhandtag och bänkskivor och för att följa anvisningarna på etiketten. Företagen bör också tillhandahålla engångsservetter så att anställda enkelt kan torka ner vanliga ytor.
Sammanfattningsvis föreslås att man undviker kontakt med människor som är sjuka. Håll dina arbetsytor rena och desinficerade och tvätta händerna ofta med tvål. Om du är sjuk, försök att distansera dig från andra så att du inte överför dina bakterier till en frisk person.