Senaste inläggen
Popular Posts
Några tips för kontorsstädning och dess checklista
Vilka egenskaper har en städare vid kontorsstädning i Stockholm?
Saker att tänka på vid flyttstädning
Varför är butiksrenlighet så viktig för shoppare?
Renlighet är helt klart en avgörande aspekt av kundupplevelsen. Det har en inverkan på konsumenternas benägenhet att handla hos en specifik återförsäljare, såväl som hur ofta och hur länge de är villiga att handla. När en shoppare går in i en butik och hittar klibbiga golv, smutsiga ytor och dammiga skrymslen, vill de vända sig om och fly mot utgången.
Enligt en ny Consumer Reports-undersökning driver ingenting bort kunder som smuts. När en kund går in i din butik och ser dammiga ytor, klibbiga golv och smutsiga hörn, kommer de att vilja lämna så snabbt som möjligt. Enligt en ny undersökning av Consumer Reports är det inget som stänger kunderna av som smuts. För alla topprankade stormarknader, livsmedelsbutiker och lagerklubbar är renlighet den mest kritiska faktorn. Provrum, toaletter, kassautrymmen och till och med doften i luften påverkar alla människors uppfattning om din butik. Eftersom det första intrycket är så viktigt är det nu ett bra tillfälle att utvärdera hur bra din detaljhandelsstädning går. Kunder kanske tror att om en del av en butik är smutsig så är resten av butiken det också, vilket resulterar i dålig kundservice. Renligheten i en butik har en inverkan på hela köpupplevelsen. Människor kommer alltid att föredra en ren butik än en smutsig, men renlighet kan ha en oavsiktlig inverkan på dem.
Kunder skapar första intryck så fort de går in genom dörren, och ibland även innan. En fläckfri butik kan vara den frestande funktionen som kickstartar köpprocessen. När det första intrycket har gjorts kommer kvaliteten på detaljhandelsstädningen att påverka hur lång tid som spenderas i butiken. I en förorenad miljö kan människor bli rädda. Människor som är obekväma kommer med största sannolikhet att lämna efter en kort tid. Om butiken har blivit professionellt städad och underhållen är besökarna mer benägna att stanna och surfa. En kunds åsikt om en butiksplats kan påverka hans åsikt om hela återförsäljaren. Det är därför butiksrenlighet inte bör tas för given. Kunder är mer benägna att spendera mer pengar om de ser en ren butik när de ser sig omkring. Renare butiker genererar mer intäkter.
Ju mer tid en person spenderar på att surfa i en butik, desto mer sannolikt är det att de gör ett köp. Det första intrycket har redan gjorts. Beslutet har tagits att fortsätta surfa i butiken. Köparen får nu tillgång till ett större utbud av produkter. När människor ser mer kommer de utan tvekan att hitta fler saker som tilltalar dem. Människor är ofta omedvetna om hur inflytelserik detaljhandelsstädning kan vara i hela deras shoppingupplevelse. Eftersom detaljhandeln sätter ett så högt värde på renlighet kan det vara fördelaktigt för en butik att anlita professionella städtjänster.
Upprätta ett regelbundet checklistaschema:
Kunderna förväntar sig rena trottoarer och trappor redan innan de går in i en butik. Det är därför så många städentreprenörer i livsmedelsbutiker regelbundet tvättar trottoarkanterna. En fläckfri entré är mycket viktigt. Från golvmattorna till fönstren måste entrén vara fläckfri. Kunder är särskilt irriterade av avfall som tuggummi, cigarettfimpar och konstiga fläckar, vilket kan tyda på brist på regelbunden industriell rengöring. Kunderna får den första känslan av en ren atmosfär när ett golv är nystädat och gnistrande. Samtidigt får ett smutsigt och smutsigt golv kunderna att undra vad som mer är smutsigt i butiken.
Lagar om renlighet och ansvar i butik:
Det handlar inte bara om att hålla kunderna nöjda när det kommer till renlighet. Det handlar också om att säkerställa deras säkerhet. Om en kund kommer till skada i en butik och de kan visa att fastighetsägaren var oaktsam i att upprätthålla en säker miljö på samma sätt som den fulla säkerheten för butiksstädning Stockholm kan de få en stor dom mot butiken. Varje företagsägare ansvarar för att hålla sina lokaler fria från faror som kan äventyra folkhälsan och säkerheten. Halk- och fallolyckor i detaljhandeln orsakas oftast av slitna, smutsiga och lösa golv. Trasiga laminat- och vinylgolv, strimlade mattor, sprucken betong, ojämna träplankor och alla typer av golv med ojämna ytor och löst skräp faller i denna kategori. Det handlar inte bara om att tillfredsställa kunder när det kommer till renlighet. Det handlar också om deras säkerhetsmått och spelar en viktig roll för städningen. Om en kund kommer till skada i en butik och ägaren visar sig ha varit vårdslös med att upprätthålla en säker miljö kan kunden få en stor dom mot butiken. Smutsiga, lösa och gamla golv är den främsta orsaken till halk- och fallskador i butiker.